Αποτέλεσμα εικόνας για ιακωβος τσαλικης θαυματαΆγιος Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης: Το θαύμα με το λάδι από το καντήλι του που έχει εξιστορήσει ο Μητροπολίτης Μόρφου συγκλονίζει, δεν είναι όμως το μόνο.

Το 1920 στα ματωμένα χώματα της Μικράς Ασίας έμελε να γεννηθεί ένας άνθρωπος που ξεχώρισε με την πίστη του από μικρό παιδί και μέχρι σήμερα συγκλονίζει με τα θαύματα του.
Με ιδιαίτερη αγάπη για την Κύπρο από μικρό παιδί ο Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης κληρονόμησε την συνήθεια της μητέρας του, Θεοδώρας, η οποία όταν ήθελε να παρακαλέσει την Παναγία, εγύριζε κατά τα βουνά του Κύκκου και φώναζε: «Παναγία του Κύκκου μου. Φύλαγε τα παιδιά του κόσμου και τα δικά μου».
Με τα κύμματα των προσφύγων βρέθηκε το 1922 στον Πειραιά και με θλίψη άκουσε τους ανθρώπους του λιμανιού να βρίζουν τον Χριστό και την Παναγία.
«Για τους δικούς μας ανθρώπους ήταν πρωτάκουστα ακούσματα και όλοι φωνάξαμε, παρά να βρίζουν τον Χριστό και την Παναγία μας, καλύτερα πίσω στους Τούρκους, είπε ο Γέροντας όπως αναφέρει ο Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος.

Η συνάντηση με την Αγία Παρασκευή

Απο μικρό παιδί η πίστη έκαιγε στα στήθη του. Φλόγα άσβεστη τον έφερνε τα βράδια σε ένα ξωκλήσι του χωριού που είχαν εγκατασταθεί στο μεταξύ, στην Εύβοια, για να προσευχηθεί, στην Αγία Παρασκευή.
Και ένα βράδυ η Αγία του φανερώθηκε.  «Τι θέλεις, Ιάκωβέ μου, να σου χαρίσω για τις τόσες προσευχές, που κάνεις στο σπίτι μου;» τον ρώτησε και ο Ιάκωβος απάντησε «Εγώ είμαι μικρός και δεν ξέρω τι θέλω, θα ρωτήσω όμως τη μάνα μου και ό,τι μου πει θα στο ζητήσω».
Η μητέρα του τον συμβούλεψε να πεί «Την τύχη μου, Αγία Παρασκευή, να μου δώσεις, την τύχη μου» όπως και έκανε.
Η Αγία Παρασκευή στην απλοϊκή απάντηση της μάνας Θεοδώρας απάντησε προφητικά: «Θα σου δώσω εγώ τύχη, να τη ζηλέψουν πολλοί».
Και έτσι έλεγε ο γέροντας: «Και μήπως ψέματα μου είπε, παιδάκι μου, η Αγία Παρασκευή; Μικρή τύχη του έδωκε; Με έκαμε ιερέα των μυστηρίων του Θεού!».
Ακόμα απο την ηλικία των 15 χρονών τον φώναζαν πατήρ Ιάκωβο και στο χωριό που γιατρός δεν υπήρχε τον φώναζαν να προσευχηθεί για τους αρρώστους.

Το θαύμα με το λάδι από το καντήλι του

Ο Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος αναφέρει και το εξής θαύμα.
Το 1993 ο εφημέριος του Ιερού Ναού του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου Λάρνακος, ο π. Παναγιώτης Ζάρος, του ζήτησε λαδάκι από το καντήλι του Γέροντα γιατί απο χρόνιο πρόβλημα υγείας είχε αιμορραγία.
Ζήτησε από τον Μητροπολίτη να προσευχηθεί στον Άγιο Γεώργιο,(τότε ζούσε στο Μοναστήρι του), και στον πατέρα Ιάκωβο να του δίνουν υπομονή.
Ο Σεβασμιώτατος υποσχέθηκε να του πάει λάδι από το καντήλι του πατρός Ιακώβου, για να σταυρωθεί, όμως ο ίδιος έσπευσε στο Μοναστήρι.
Σταυρώθηκε με το λάδι από το καντήλι και μετά απο λίγο η αιμορραγία σταμάτησε!
Όταν έγινε καλά υποσχέθηκε να τελεί θεία Λειτουργία και μνημόσυνο στο Γέροντα Ιάκωβο κάθε χρόνο σαν αυτή την ημέρα της θεραπείας του.
Όταν μάλιστα ξέχασε την υπόσχεση του κάποια χρονιά ξανά υπήρξε αιμορραγία και απο τότε πάντα μνημονεύει τον Γέροντα.
πηγή: orthodoxplanet