Παρασκευή 8 Ιουνίου 2018

Ο ομογενής Δημήτρης Ματθαίος μιλά για τη γνωριμία του με τον Αγιο Ιάκωβο Τσαλίκη

 
Ο κ. Δημήτρης Ματθαίος από το Λόουελ της Μασαχουσέτης με τον σημερινό Αγιο Ιάκωβο Τσαλίκη, κατά την τελευταία τους συνάντηση στην Εύβοια το έτος 1991 λίγες μόνο εβδομάδες πριν τον θάνατό του. Φωτογραφία ευγενώς παραχωρηθείσα από τον κ. Ματθαίο.
ΒΟΣΤΩΝΗ. Ο ομογενής επιχειρηματίας κ. Δημήτρης Ματθαίος από την πόλη Λόουελ της Μασαχουσέτης με καταγωγή από την Εύβοια όχι απλώς γνώριζε πολύ καλά τον προσφάτως ανακηρυχθέντα Αγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας Ιάκωβο Τσαλίκη, αλλά ήταν ο σύμβουλος και εξομολόγος του. Τελευταία φορά που τον επισκέφθηκε ήταν ένας μήνας πριν από τον θάνατό του.
Οπως έγραψε ο «Εθνικός Κήρυκας», η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου τη Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017 προέβη στην αγιοκατάταξη του Γέροντος Ιακώβου Τσαλίκη της Μονής Οσίου Δαυίδ στην Εύβοια, ο οποίος γεννήθηκε το 1920 και απεβίωσε το 1991.
Ο κ. Ματθαίος κατάγεται από το χωριό Ιστιαία Ευβοίας και μετανάστευσε στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1970. Σε συνέντευξή του στον «Εθνικό Κήρυκα» μας είπε πώς γνωρίσθηκε με τον Αγιο Ιάκωβο Τσαλίκη.
Ο κ. Ματθαίος είπε πως «κάθε φορά που πήγαινα επίσκεψη στην πατρίδα επισκεπτόμουν και το ανδρώο Μοναστήρι του Οσίου Δαυίδ το οποίο βρίσκεται στη βουνοπλαγιά του Ορους Τελέθριον της Βορείου Ευβοίας, όπου βρίσκεται και η κάρα του Οσίου Δαυίδ. Εκεί γνώρισα τον Γέροντα Ιάκωβο τον σημερινό Αγιο Ιάκωβο, ο οποίος ήταν προηγούμενος και στον οποίον πήγαινα για εξομολόγηση και μάλιστα το 1983 που ήμουν πρόεδρος στην κοινότητα της Αγίας Τριάδος του Λόουελ και είχαμε κάποια προβλήματα με το συμβούλιο, είχα πάει στον π. Ιάκωβο κοντά στον οποίον βρήκα την ψυχική ειρήνη. Μου είχε πει συγκεκριμένα πως αυτό που κάνεις θα το κάνεις πάντα, κι ας νομίζουν άλλοι ότι δεν τους αρέσει, εσύ ξέρεις τι θέλεις και ξέρεις τι ζητάς» και συμπλήρωσε ο κ. Ματθαίος, ότι «αυτά τα λόγια δεν θα τα ξεχάσω ποτέ».
Ο τάφος του Αγίου Ιακώβου Τσαλίκη στο Μοναστήρι του Οσίου Δαβίδ. Φωτογραφία ευγενώς παραχωρηθείσα από τον κ. Δημήτρη Ματθαίο
Ο κ. Ματθαίος είχε αποκτήσει εγγύτητα με τον Αγιο Ιάκωβο κι όπως είπε, «πήγαινα στο κελί του, ήταν ένας πάρα πολύ ήπιος άνθρωπος με μεγάλη απλότητα. Μιλούσε πάντοτε με το χαμόγελο και με μειλιχιότητα, σε προσέλκυε ο τρόπος του και ο λόγος του».
Ο κ. Ματθαίος ανέφερε πως «ο Αγιος Ιάκωβος ήταν μία καταπληκτική ενημέρωση πολλών πραγμάτων που γινόταν στον έξω κόσμο και πάντοτε έλεγε πως ‘ο Θεός είναι μεγάλος, έχεις την πίστη σου και τα έχεις όλα’ κι αυτό το θυμάμαι συνεχώς στη ζωή μου και το ακολούθησα διότι χωρίς πίστη δεν μπορείς να πας πουθενά» και συμπλήρωσε «ιδιαίτερα η δική μας η Πίστη είναι ζώσα».
Ο Αγιος Ιάκωβος άγγιξε δυνατά την καρδιά και τη ζωή του κ. Ματθαίου για μια ολόκληρη ζωή. Είπε πως «ένα από τα στιγμιότυπα ήταν όταν είχα πάει πέντε χρόνια πριν πεθάνει και με ρώτησε τα ονόματα της συζύγου μου και των παιδιών μου και του απάντησα λένε Δέσποινα τη σύζυγό μου, Γιάννη τον πρώτο μου γιο, Ευστάθιο τον δεύτερο και Μαρία-Ελένη την κόρη μου. Στην τελευταία μας συνάντηση το 1991 μου είπε καλώς όρισες Δημήτριε, τι κάνει η Δεσποινούλα, ο Γιαννάκης, ο Σταθούλης και η Μαρία-Ελένη, κι απόμεινα κατάπληκτος διότι δεν μπορούσα να διανοηθώ ότι θυμόταν τα ονόματα της οικογένειάς μου που του τα είχα πει μόνο μία φορά πολλά χρόνια πριν».
Ο κ. Ματθαίος τόνισε πως «από τότε κατάλαβα πως μπροστά μου είχα έναν ζωντανό άγιο».
Η απεικόνιση του Γέροντα Ιακώβου στην Ωραία Πύλη του ιερού ναού Αγ. Νικολάου/Αγ. Μαρίνης. Φωτογραφία: Εθνικός Κήρυξ, Μιχάλης Κακιάς.
Συμπλήρωσε πως «συνήθιζε να μου λέγει πως ‘το σπουδαιότερο πράγμα της ζωής σου είναι που έχεις κάνει καλή οικογένεια’. Βέβαια τα παιδιά μου τότε ήταν μικρά. Ο π. Ιάκωβος δεν πήγαινε σε κανένα γιατρό, μόνον στον ξάδελφό του τον Νίκο Παπανδρέου ο οποίος έγινε και Νομάρχης Ευβοίας και αργότερα διευθυντής στο Κρατικό Νοσοκομείο Αθηνών».
Ο κ. Ματθαίος είπε ότι «το μοναστήρι είχε στελεχωθεί με μορφωμένους μοναχούς, θυμάμαι ήταν ένας οδοντίατρος, ένας παιδίατρος από την Ιστιαία, ο οποίος άφησε την Ιατρική και έγινε Μοναχός. Μάλιστα τον Κύριλλο ο οποίος διαδέχθηκε τον π. Ιάκωβο τον γνώριζα από το χωριό που πήγαινε στο Γυμνάσιο».
Είπε ότι «θα ήθελα να σας πω πως την αγιοποίηση του π. Ιακώβου την πληροφορήθηκα από τον ‘Εθνικό Κήρυκα’ λίγη ώρα μετά την απόφαση του Πατριαρχείου, διότι είμαι συνδρομητής στην ηλεκτρονική έκδοση» και συμπλήρωσε «αισθάνθηκα ρίγος διότι είχα την ευλογία να εξομολογούμαι στον π. Ιάκωβο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου